Sosiale kontoer som et nettsted

Til nå er det mange populære sosiale tjenester som tillater brukere på en eller annen måte å kommunisere med hverandre og finne seg interesserte samfunn. De fleste av disse ressursene er åpne for registrering, og alle kan komme inn der.

For en bruker ser kontoen i et av de sosiale nettverkene faktisk ut som et lite eget nettsted. Brukerens handlinger for å jobbe med sin sosiale konto ligner på webdesign. Brukeren kan også publisere ulike typer innhold på sin side, sette opp personvern, opprette koblinger mellom hans side og andre lignende kontoer i det sosiale nettverket. Grensesnittet til det sosiale nettverket er utformet under hensyntagen til at selv om det ikke har kunnskap innen IT, kan brukeren trygt bruke alle funksjonene i kontoen sin.

Det er ikke nok bare å få kontoer på sosiale nettverk

du må også gjøre dem gjenkjennelige. Den riktige gjenkjennbare utformingen av kontoen din spiller en svært viktig rolle, fordi Internett-brukere nå er overbelastet med informasjon, og spesielt i sosiale nettverk. En vanlig person ser hundrevis av logoer daglig, både online og i virkeligheten. Tro ikke på meg? Bare se deg rundt, gå til favoritt nettstedene dine og telle antall bedrifts symboler som omgir deg.

Størrelsen på bildene til sosiale medier

Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Pinterest, og Google+

Hvis du skal legge ut bilder i sosiale medier er det visse størrelser på bilder som bør forholde deg til for å få ett optimalt resultat.

Du har kanskje merket at når du legger ut veldig små bilder så blir de strukket ut og dermed mister sin form og blir uklare. Hvis du bruker veldig store bilder blir de komprimert, og deretter se verre ut enn originalen. Det kan også hende at du bruker de anbefalte proporsjonene, men bildet ser fortsatt annerledes ut enn hva du ønsket, noe som kan tyde på bildet ble avskåret på feil sted.

Denne lille jukselappen vil hjelpe deg å unngå frustrasjoner når du legger ut bildene dine på sosiale nettverk og vil spare deg for mye tid!

Hvis du ikke klarer å huske alle disse dimensjonene – husk denne størrelsen: 1024 × 512 px. I de fleste tilfellene vil dette bildet vises korrekt.

Facebook

Profilbildet: 180 х 180 px
Bilde til eksterne lenker: 1200 x 630 px
Bilde til post: 1200 x 630 px
Cover: 851 х 315 px

For å oppnå høyere kvalitet på å vise profilbildet og dekselet med logoen eller teksten, bruk .PNG-filen.

Instagram

Bilde til post: 1080 x 1080 px
Profilbildet: 110 х 110 px

Twitter

Bilde til twit: 1024 x 512 px
Cover: 1500 х 500 px
Profilbildet: 400 х 400 px

YouTube

Bildet på toppen av video:1280 x 720 px
Kanaldeksel:2560 x 1440 px
Profilbildet: 800 х 800 px

Linkedin

Bilde til eksterne lenker: 180 x 110 px
Bilde til post: 350 x 230 px
Cover: 646 х 220 px
Profilbildet: 400 х 400 px

Pinterest

Bilde til pin: 735 x 1102 px
Profilbildet: 165 х 165 px

Google+

Cover: 2120 х 1192 px
Profilbildet: 250 х 250 px